Skrevet av Emne: Dykkerapporter på nettsiden  (Lest 5250 ganger)

Thomas Nybø

• IT-ansvarlig
  • Administrator
  • Mesterdykker
    • Vis profil
    • e-diver.org
    • E-post
Dykkerapporter på nettsiden
« på: 04 november, 2011, 15:28:40 »
Har lagt til en liten sak på nettsiden hvor vi kan legge inn dykkerapporter.

Tar i mot alle ønsker/tips/critique på hvordan det ser ut nå og hvordan det bør se ut i fremtiden

http://aasdk.no/

KristianO

• Styret
  • Sportsdykker
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Dykkerapporter på nettsiden
« Svar #1 på: 04 november, 2011, 18:00:47 »
La ut en rapport fra diversnight, og det virket enkelt og greit.

Christoffer Furnes

• Styret
  • Sportsdykker
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #2 på: 06 november, 2011, 11:17:06 »
Det var et veldig bra tilskudd til siden Thomas! Når vi får sms funksjonen opp å gå begynner det å bli bra. Det ser forresten ut til at det thumb-galleriet på forsiden har "hengt seg opp" med de bildene som ligger den nå?

Sånn generelt har jeg et stort ønske om at vi på litt sikt forenkler strukturen på hjemmesiden endel. Synes den er kompleks og litt uintuitiv nå. Jobber litt med et forslag til justering i Mindmanager som jeg kan poste etterhvert slik at vi kan få litt diskusjon på det.

Christoffer

Thomas Nybø

• IT-ansvarlig
  • Administrator
  • Mesterdykker
    • Vis profil
    • e-diver.org
    • E-post
« Svar #3 på: 06 november, 2011, 12:02:34 »
Jepp er 110% enig i at den er for kompleks, problemet er at det krever så mye tid med prøv å feil når vi bruker et slikt åpent system (vi driver i grunn utvikling samtidig som nettsiden er "live")

På fremsiden vil jeg fjerne twitter saken og muligens slå sammen en del av menyene. Det kan være vi må lage en ny side med et skikkelig sidekart hvor informasjonen er lagt fram oversiktlig. Vi kan også enkelt endre farger, bannere,tekst osv på innstillinger under "Arras" for å få et enklere uttrykk på fremsiden.

Ang. sms saken så antar jeg at det må tas opp på styremøtet. Jeg sendte en mail til alle i styret for en uke siden med hva vi trenger å bestemme oss for før den kan aktiveres. Jeg har fortsatt ikke fått noe svar fra andre en Linda.

Sist, men ikke minst. Thumb-galleriet er statisk så det viser bare de siste bildene som har blitt lagt til (i nextgengalleriet). De bildene finner du når du trykker på Galleri i menyen øverst på nettsiden. Det finnes widgeter som plukker ut tilfeldige bilder så hvis vi vil endre det er det fort gjort.